11 augusti 2012

Konsten att säga nej.

Alla kan väl känna igen sig i att man tar på sig för mycket.Ibland är det dags att säga nej.Det är okej att sitta hemma framför tvn istället...idag orkar jag inte,min mage strejkar och jag mår inte bra.Så kräftskivan fick stå åt sidan...jag är inte jättebra på att säga nej och lyssna på min kropp.Jag måste bli bättre.Men så funderar jag på en sak...gör man inte vissa saker för att man inte vill eller för att man inte vågar?
Ibland har man en massa ursäkter för att inte göra en speciell sak...precis som om man intalar sig själv att nä det går inte för att det,och det...tänk så mycket saker man hade velat göra men som man inte gör.
Av rädsla.Och tänk så mycket saker man egentligen inte vill göra men som man gör ändå för att man inte kan säga nej.Hmm,nu blev det massor av tankar här...

Lördagkväll,här sitter jag i soffan med en stor godispåse bredvid mig.För att jag vill och behöver det.

Inga kommentarer: