06 augusti 2012

Bara lite tankar..

Okej,nu kanske ni tror jag skriver detta för jag är avundsjuk, men det gör jag inte.Jag har bara tänkt lite..

Idag går folk in i väggen,vi stressar,vi pressar oss själva för att göra så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.Helst innan vi är 25.Innan vi är 30 ska vi ha uppnått alla målen vi kan.Och helst lite till.
Nu väljer man visserligen själv vad man vill göra och när man vill göra det.MEN...hur enkelt är det att stänga av och inte lyssna på andra?
Jag tänker på Blondinbella som är 22 år gammal,hon har gjort massor med saker och uppmuntrar alla därute att göra det man vill och ditten och datten...hon skryter om alla företagen hon startat och om hur mycket hon uppnått.Sen har hon ju till och med hunnit gå in i väggen.
Unga tjejer,som läser hennes och många andras bloggar.Klart dem påverkas av det.Klart att kraven blir högre och högre på sig själva.Jag läste hennes bogg innan,men slutat med det..
Tänk på dem som inte har möjlighet att göra allt dom vill.Tänk dom som inte har en rik pappa som betalar allt till dem...

Inte nog med det.I varenda tidning kan man läsa om hur man ska förändra sig själv.Hur man blir en bättre människa.Ja jag förstår att det är tips och råd...men varför ska man förändra allt på sig själv,duger man inte som man är?Det är iallafall det som signaleras ut till alla.Och jag,som så många andra,har jättesvårt att inte påverkas av det.
Läste häromdagen att "det är ute med låg självkänsla". Aha,nä men då tar väl jag min dåliga självkänsla och putsar väck den bara sådär.För det är ju enkelt.

Ibland tänker jag mig en öde ö.Två träd,en styck hängmatta och en styck propp i denna hängmattan.Stänga av,koppla bort,bara vara.

1 kommentar:

sandra sa...

Helt sant! Jag håller fullkomligt med dig, men när du drar till den öde ön och ska ligga i hängmattan, så får du räkna med att köpa en till mig så jag kan följa med och ligga bredvid :)